letak salji

Aku , Mereka dan Camera 2



salam dan selamat malam..


malam nie fipy akan sambung cerita yang tertangguh semalam..cerita ini tidaklah sehebat cerita d tv. tapi sekadar pekongsian cerita dan pengalaman lagipun niekan blog fipy..hee


10 mei 2012 (suasana baharu)

aduh, jantung berdebar lagi.. first time fipy bersekolah d smk sandakan..fipy pergi ke sekolah  seawal 5.30 pagi
berdebar-debar jga owh.. fipy pegi sekolah di hantar oleh pakcik..Sesampai fipy di smks  fipy berdebar-debar.. ala maklumlah first time katakan.. hihi 
malunya fipy damn seperti orang tiada arah.. manalah fipy tahu selok belok kawasan tue. walaupun asal memang sandakan..fipy dengan selumbernya menegur seorang kakak dan bertanya lower six d mana kak.. dan kakak tue pun membawa fipy ke dewan terbuka..dimana setiap pagi sebelum masuk kelas akan diadakan roll call.. sebenarnya lebih kurang juga dengan smk bg..sekola lama fipy.. hehe
ok sambung cite balik..
fipy pun duduk diam-diam sebelah seniour form6 tue..dengar penguguman ringkas dari pengawas yang bertugas.. selepas selesai jak perhimpunan ringkas tue pelajar di arahkan masuk kelas masing-masing. kecuali kami pra_u tahun 1 2012 dimana kami akan ada orentasi .hehe
jadi fipy pun ikut lah sahaja kawan-kawan yang 1 batch masuk dewan..upsss ..
btw. fipy lupa mahu cakap ngan kakak tdi tu.. terima kasih.. hehe

oklah sambung lagi..masuk jak di dewan fipy duduk diam-diam.. tidak lama kemudian adalah kawan menegur. kebetulan dia kawan tuisyen fipy.. sekurang-kurangnya dadalah juga kawan fipy kan? bagus..hehe
hari tue apa yaa aktivtinya.. 
alamak !! fipy lupalah .. yang fipy ingat masa slot bersama kaunselor jak. sebab fipy suka tengok kaunselor tue..ciku Adura Hani.. bestlah dengan cikgu tue.. permainanya pun best..tapi......errrrr..
fipy lupa udah apa.. haha
semasa sesi bersama kaunselor nie fipy masuk dalam kumpulan 1..bestlah ahli-ahlinya.. semua sporting..hehe
apa disuruh buat juga.. berani-berani juga tampil kehadapan . tapi berani untuk yang benar taw..bestlah dengan diorang..semua ada semangat untuk menang..hehe 
sesi  bersama kaunselor pada hari itu berakhir pada jam 12 .15 ka lau tak silap.. tapi pulang sekolah jam 12.50 ..naaaa.... jadi masa yang lain tue untuk apa ? tahu ka?
ndak kn..biarlah fipy cerita ..hihi
 baki masa yang lain tu untuk bagi lauan kepada pelajar muslim menunaikan solat zohor..
makanya awal keluar..hee
pelajar non muslim dan yangtidak berkemampuan solat akan tunggu di taman @ library..
ndakk bole balik awal pun..pagar di tutup..hehe

selepas pagar dibuka fipy bersama rakan baru pun pegilah bergerak keluar dari sekolah..haaahh
tapi kami ndak balik terus ..berjalan lgi ke bandar..bukan melepak thu..ada urusan rasmi..cehhhh..haha
auta jak.. kami buat tag nama. jak.. tapi sebelum tu kami bergambar dulu..hehe











haah..nielah kawan-kawan fipy..diowang nie ceria-ceria belaka.. fipy happy dengan diowg..
rupanya hobi diowang adalah b'gambar..samalah macam fipy..tapi masih malu-malu konon...hihi
ini merupakan sebab kenapa tajuk di atas 
AKU,MEREKA,DAN CAMERA..hehe


okelha.. rasanya siap udah cerita fipy..sebab fipy dah pulang lepas tue.. fipy pulang awal ckit..hehe

Sahabat yang baik adalah sahabat yang berani membetulkan kita ketika kita berbuat kesalahan sehingga kita tidak hanyut di dalam kesalahan dan dosa.
Sahabat sejati akan meluruskan jalan ketika kita kehilangan arah dan tidak akan meninggalkan kita dalam suka, apalagi dalam duka.
Bersahabat dengan seorang yang jujur akan membuat seseorang itu senantiasa terpelihara kejujurannya.




Hadis al-Bukhari dari Abu Musa al-Asy'ari, bermaksud: 
“Diumpamakan rakan yang soleh dan rakan yang jahat ialah seperti (berkawan) dengan penjual minyak wangi dan tukang besi. Penjual minyak wangi tidak akan mensia-siakan anda, sama ada anda membelinya atau hanya mendapat bau harumannya. Tukang besi pula boleh menyebabkan rumah anda atau baju anda terbakar, atau mendapat bau busuk.”




hargai bila bersama,sayangi bila berdua.

http://diaryofsnowfiffpy.blogspot.com/





JODOH DAN TAKDIR..♥.

kalau jodoh dengan siapa pun kita perlu redha walupun dia xada ciri2idaman dihati...stp perkhwinan itu berseni maka kita lah yang akan mencorakkkanya agar ia lebih berkat dan bahgia......jangan lah putus asa dengan siapa pun pasangan kita kerana ia adalah plihan Nya


Takdir ada 2
satu ketentuan masa
satu lagi ketentuan kadar
di namakan sebagai Qada dan Qadar

juga Takdir di katakan 2
pertama- di luar diri
kedua - dari dalam diri

di luar diri - bulan bintang, malam siang, gerhana dan sebagainya, lebih dekat, kita tak tahu menahu akan lahir di mana, "akan mati di mana"

di dalam diri - anak ibarat kain putih, ibubapa corakkan - makanlah dari yang halal dan baik - buatlah amalan soleh - pilihan dan lorongan dariNYA
                   - jadi majusi, nasrani, yahudi - makan yang syubhat dan haram - berbuat keji dan maksiat serta mungkar - pilihan Nafsu diri dan bisikan syaitan

carilah ILMU

insya Allah, berDOA lah

Allah firmankan, AKU sangat hampir, Aku Dekat
dan Aku makbulkan permintaan sesiapa yang meminta kepada KU

jika Doa makbul, boleh tarik takdir, masa dan kadar dariNYA, agar berlaku lebih cepat (namun siapa dapat TAHU takdirnya di cepatkan - kecuali Allah bersamanya )

kita lihat pilihan kita ya: dekat masuknya Ramadhan, kita ramai yang sibuk mencari KURMA
kita tahu ianya bagus untuk kesihatan

bulan lain selain ramadhan, bagaimana ya, pilihan 

begitulah

terbaik ialah, apa pun kita lakukan, kita sentiasa Ingat Allah
bersyukur lebih baik dari complaint

inshallah, Allah tambah NikmatNYA
itulah bukti, boleh berubah
Allah tambah nikmatNya




secebis KASIH membuatkan kita SAYANG
seucap JANJI membuatkan kita PERCAYA
sekecil LUKA membuat kita KECEWA
tapi sebuah IKATAN selamanya BERMAKNA
kan kekal dihati
tanganku hulur tak kesampaian
senyum ku ukir tak kelihatan
lalu ku ukirkan ucapan 
aku sayang kamu..



Hanya dirimu yang kucinta
Takkan membuat aku jatuh cinta lagi
Aku merasa kau yang terbaik untuk diriku

*
Walau kutahu kau tak sempurna
Takkan membuat aku jauh darimu
Apaadanya ku kan tetap setia kepadamu
          
Reff: 
Tuhan jagakan dia,
dia kekasihku kan tetap milikku 
Aku Sungguh mencintai
sungguh menyayangi setulus hatiku




hargai orang sekeliling mu ..jangan biarkan mereka hilang yang akan membuatmu berasa sedih dan sakit..



hargai bila bersama ,sayangi bila berdua..

aku ,mereka ,dan camera ..

salam ceria .. ;)

Hi blogger ,malam nie fipy mahu bercerita memandangkan cuti jga esok.. Fipy skrg melanjutKan pelajaran di PRA U (tingkatan 6)..sebelum tu fipy mahu wish dlu yang se'Batch tahun nie lower six..hehe



(selamat datang guys. hehe)
  
Pada  8 MEI 2012
(speacial date for me only 5 years..its ok..)
more swetz memory)
Fifpy mdaftakan diri di smk bg ..smkbg merupakan sekolah asal dan dalam surat tawaran fiffpy d sana penempatannya.. heee 
tahu ka d mana tu sekola..? mahu tahu? search lah google.. haha (jangan marah maen2 jak)





ahhh... nielah lambang pra U smk bg.. fIpy datang bersama rakan dan mendaftar selewat jam 9 ..padahal dalam surat tawaran jam 8.hehe
Aduiiinaa, disini lah pertemuan reunion secara tak sengaja bersama rakan yang ndak terjumpa selama lebih kurang 5 bulan lah kan ..(tak lbh mgkin kurang..kira sendiriya.) errmmm,,, rindulah kunun tu.. berkumpul lama cerita.. biasalah.. hehe
apapun bestlah juga.. hari ini lah banyak orang..pendaftaran dilakukan di blik gerakan.. dan pendaftaran hari tue klau ndak silap100 lbh jga ..tue baru daftar yang blum lagi banyak ..lau ikutkan bilangan plajar ditawarkan 205 orang.. kelas asalnya ada 2 jak..tapi baru-baru nie fipy dengar d tambah lagi 1 .. bayangkanlah 1 kelas lbh krang  100 org.. tapi sekarang ndak kot.. banyak jga tue pindah dan dapat tawaran lain..     uikk.pandai-pandai pla fify..haha
Tapi hari tue last fipy sekola d sana kerana fipy akan berpindah ke bandar sandakan.. ;(
Lebih kurang dekat jam 2  urusan surat perpindahan fipy siap fipy pun berjalan dengan rakan2 ..kawan yang drive..hihi 



hermm.. nampak gambar diatas tue.. hah ..tuelah fipy dan rakan2.. pi kawan kawan lain yang masuk matrik ..ohya, sebelum tue.. nie bukan sekolah taw.. ni ppd daerah kinabatangan... baru  siap..hehe
kami ke sini tuk meneman puteri2 yang mahu masuk matrik d labuan..KML..diowg minta cop pengesahan.. hihi.

selepas selesai  jak kami pun pulang kerumah masing-masing.. Saya rindu mereka..
sweet memory dgan diowg..huhu






persahabatan sebuah memori yang indah ..memori yang indah sentiasa menceriakan.menenangkan dan memberi semangat..



**********************

sEterusnya   9 MEI 2012

pada tarikh diatas fipy dengan bangganya melewat-lewatkan bangun..tapi ada sembayang juga..
ntahlah kenapa malas datang menyapa..lalu ku menyambut dengan tangan terbuka.haha
besalah lama cuti..hihi
fify mendaftarkan diri  di smk sandakan selewat jam 11 .30 ..setengah jam lagi pulang.. hehe fipy d temankan oleh bapa fipy.. Kami melangkah masuk kesekolah tue dan terus pergi ke bilik pensyarah ..untuk berjumpa dengan guru penolong kanan pra -U   .SMKS  Iaitu En. hafil .. setelah beliau meneliti borang-borang fipy beliau pun bertanyakan bila masuk sekola..dengan pantas fipy jawab esoklah.. (sebenarnya fipy mahu cuti hari tue.. malu baa masih ..sekolah baru untuk fipy.) hehe 
 Oleh kerana fipy kata begitu fipy pun tidak bersekolah pada hari itu dan segera masuk ke kereta  dengan senang hati, cehhhhh...  (bertuah punya budak!) 




arhh..nielah lebih kurang pemandangan smk sandakan.. cantik..paling fipy suka banyak taman..hihi
sekolah dalam taman. (sekolah kondusif bagi fipy kerna fipy suka bunga dan alam sekitar)

klah hari pun sudah lewat fipy mengantuk.. ti continue lagi ya..esok kha.. salam


hargai bila bersama. sayangi bila berdua









teringat kembali ..


       بِســـمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــم          

hye blogger.. fifpy teringat lah kembali kwn2 masa form 4 &5..banyak kenangan  yang tidak mungkin mampu d lupakan .
 pahit ,manis,happy,sad,tension,  ..dan banyak lagi lar ...
D bawah nie gambar semasa kelas fiffpy mengadakan jamuan ..
tapi ndak ingat jamuan untuk apa. hihi sory ..
nielar kawan2 fifpy ..


student lelaki nie  . 11 orang jak pupus kan ..haha


gambar bersama sir ajar bio kami (papa yanto) 


mengumpat lar tue .hihi
barisan guru lelaki..



suasana kelas kami ..
cantik bagi kami walaupun kamu kata ndak (gurau jer)


sempat lagi melepak .tpy luar kelas jak..hihi




erm .bgaya .gsi tayang baju .haha 
(1,3,5,8,10,15,18,20,21,24,28)


arhhh ..nielah guru kelas kami .. namanya sir azli (dalam kelas kami panggil ayah azli)


fyierah bersama syue


naaaa.kesian mencuci pinggan..(perempuanlah katakan)



OKlah .itulah di antara gambar rakan2 fifpy..rindunya kat diowg ..huhu 
harap-harap ada masa ketemu deh ..cehh.`~ 
tetiba jadi indon plak ..haha 
just kidding ..


*bersahabat memang senang tapi mencari sahabat untuk bersama susah dan senang amat lah susah *


hargai bila bersama .sayangi bila berdua..