letak salji

JODOH DAN TAKDIR..♥.

kalau jodoh dengan siapa pun kita perlu redha walupun dia xada ciri2idaman dihati...stp perkhwinan itu berseni maka kita lah yang akan mencorakkkanya agar ia lebih berkat dan bahgia......jangan lah putus asa dengan siapa pun pasangan kita kerana ia adalah plihan Nya


Takdir ada 2
satu ketentuan masa
satu lagi ketentuan kadar
di namakan sebagai Qada dan Qadar

juga Takdir di katakan 2
pertama- di luar diri
kedua - dari dalam diri

di luar diri - bulan bintang, malam siang, gerhana dan sebagainya, lebih dekat, kita tak tahu menahu akan lahir di mana, "akan mati di mana"

di dalam diri - anak ibarat kain putih, ibubapa corakkan - makanlah dari yang halal dan baik - buatlah amalan soleh - pilihan dan lorongan dariNYA
                   - jadi majusi, nasrani, yahudi - makan yang syubhat dan haram - berbuat keji dan maksiat serta mungkar - pilihan Nafsu diri dan bisikan syaitan

carilah ILMU

insya Allah, berDOA lah

Allah firmankan, AKU sangat hampir, Aku Dekat
dan Aku makbulkan permintaan sesiapa yang meminta kepada KU

jika Doa makbul, boleh tarik takdir, masa dan kadar dariNYA, agar berlaku lebih cepat (namun siapa dapat TAHU takdirnya di cepatkan - kecuali Allah bersamanya )

kita lihat pilihan kita ya: dekat masuknya Ramadhan, kita ramai yang sibuk mencari KURMA
kita tahu ianya bagus untuk kesihatan

bulan lain selain ramadhan, bagaimana ya, pilihan 

begitulah

terbaik ialah, apa pun kita lakukan, kita sentiasa Ingat Allah
bersyukur lebih baik dari complaint

inshallah, Allah tambah NikmatNYA
itulah bukti, boleh berubah
Allah tambah nikmatNya




secebis KASIH membuatkan kita SAYANG
seucap JANJI membuatkan kita PERCAYA
sekecil LUKA membuat kita KECEWA
tapi sebuah IKATAN selamanya BERMAKNA
kan kekal dihati
tanganku hulur tak kesampaian
senyum ku ukir tak kelihatan
lalu ku ukirkan ucapan 
aku sayang kamu..



Hanya dirimu yang kucinta
Takkan membuat aku jatuh cinta lagi
Aku merasa kau yang terbaik untuk diriku

*
Walau kutahu kau tak sempurna
Takkan membuat aku jauh darimu
Apaadanya ku kan tetap setia kepadamu
          
Reff: 
Tuhan jagakan dia,
dia kekasihku kan tetap milikku 
Aku Sungguh mencintai
sungguh menyayangi setulus hatiku




hargai orang sekeliling mu ..jangan biarkan mereka hilang yang akan membuatmu berasa sedih dan sakit..



hargai bila bersama ,sayangi bila berdua..