letak salji

adventure : second and last

Assalammualaikum dan hai selamat malam . fuhh ..berhabuk sudah blog fiy yaa. kesiannn sungguh ! -.-` EHHH ! JAP! Dengan lafaz BISMILLAHIRAHMANIRAHIM fiy mulakan cerita ya d temani lagu-lagu indah..angin malam yang nyaman dan suara kanak-kanak ( cousin fiy yang sangat bising ni) . amat mendamaikan fiy ! lahh sangat .. bisingnya .nie baru 3 orang cousin fiy nie buat bising ..belum lagi yang berbelas-belas tu datang .. ADUSHHH! bisa pening kita . hehe Malam ni fiy nak cerita pasal trip ke GUA GOMANTONG kelmarin dibawah ST.JOHN AMBULANCE PRAUNIVERSITI SMK SANDAKAN  EXCITED + LOYA. hahh..tulah perasaan kami sebelum dan selepas pergi ke sana . By the way ,tenx to pak guide bawa kami jalan-jalan . best tapi penat . . . . . adventure sangat . pakcik tu bidin ka namanya . maybe . dia terangkan kami pasal GUA ni dan fiy pun sebagai orang SABAH nie baru first time nie pergi sana .sebelum nie pergi GUA BATU TULUK jer tu pun 7-8 tahun dulu lah dengan family fiyy .kali nie pergi GUA GOMANTONG pula lawatan sambil belajar bagi unit fiy di sekolah ST JOHN AMBULANCE. hehe Rupan-rupanya kan GUA nie ada banyak dalamnya  iaitu GUA SIMUD HITAM DAN GUA SIMUD PUTIH . dan kami pi kedua-dua GUA tersebut .hebat tak? hehe HEBAT tau ! bukan senang mau masuk gua tu kena lalui jambatan panjang yang licin dan berlumut apalagi kalau hujan sangat mencabar . sampai saja di GUA SIMUD HITAM nie ada haruman semerbak  semula jadi terbaik dari GUA . TERBAIK !! bau najis burung layang-layang .Orang yang 1st time pegi memang geli punya .tapi bila sudah lama-lama dalam tu sudah ok punya .(^_^)  Teringat kawan fiy tanya . Bau-bau nie bau apa? ketawa kami semua . hahaha senyum saja pakcik tu .Pak cik tu kata, tanya saja apa mau tanya ..rugi nda tanya .sekali tadaaa .soalanya terbaik ..! hehe 




GUA SIMUD HITAM


SELEPAS habis di Gua tu kami sangka ni mahu balik lah konon ..sekali ada nie 1 orang kawan kata kita pi GUA SIMUD PUTIH lagi ..again *****..sabor jerlah ..hehe okey tak pa kami pi ..ingatkan guna jambatan macam sebelumnya tu .sekali tengok naik bukit .ambekk kau fiy ! hehe turun 3 kilo ..hoho makin  naik makin curam ..punya maen tinggi. huhh!
  

HAH , nilah sebahagian bukit yang kami lalui ..bukit bukan sebarang bukit tau.. bukit bukan tanah tapi batu  yang tajam-tajam tau..jatuh dan tergelincir perkara biasa lah tu. MUKA JAGA OK! ti menyembah muka ke batu tu habis hilang lah kehalusan kulitmu .haha




AKHIRNYA ! sampai ke GUA SIMUD PUTIH..SUBAHANALLAH ..SUNGGUH MENABJUBKAN ..tak payahlah sibuk-sibuk bazirkan duit melancong luar negara ..Sabah nie pon sudah terbukti khazanah Alam tiada bandingan. santikkan .. saya cabar datanglah GUA nie .ada berani???hehe
masuk dalam sahaja mengambil masa lebih kurang 4 jam kot .. dari jam 9 pagi sampai jam 12 lebih .. perut jangan cakaplah .berlagu riang minta diisi ..Tapi inilah pengalaman paling berharga ..lawatan kedua dan terakhir bersama unit beruniform st.john. fiy dah last sem tahun ni.. Terima Kasih YA ALLAH.. betul apa cikgu fiy cakap . masa kita belajar lah kita akan banyak pengalaman ..kita aktif ikut program sekolah ..kita banyak pengetahuan ..kita boleh belajar sambil melancong .ALHAMDULILLAH .. :') 
Sekitar jam 1 begitu kami pon bergerak balik ..sebab kami kena balik sandakan ..penat tu ndak payah cerita lah .dalam bas tidor .balik rumah tidor .hari ni pegal-pegal seluruh badan . Kaki sudah membengkak nie .fuhh..aktiviti  tuk hari nie kiv panjanggggg. SORRY AWAK ! ;) 




LEPAS BACA CERITA FIY ,MESTI TANYAKAN : SIMUD TU APA YA ?
SIMUD TU MULUT GUA..
klah fiy pun sudah penat .. Jadikan hari yang kamu lalui punya 1manfaat yang boleh kamu jadikan pengajaran.. tidak akan berulang hari ini tuk hari esok ..ASSALAMMUALAIKUM  w.b.t



No comments :

Post a Comment

:)